вторник, 28 декабря 2021 г.

Повторення таблиць множення і ділення чисел на 5. Використання таблиці для розв'язування задач і знаходження виразів. Складання і розв'язування задач робота з геометричним матеріалом.

 Тема. Повторення таблиць множення і ділення чисел на 5. Використання таблиці для розв'язування задач і знаходження виразів. Складання і розв'язування задач робота з геометричним матеріалом.

Мета. Закріпити навички табличного множення і ділення на 5; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач, знаходження значень виразів; вдосконалювати вміння творчо працювати над умовою задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики.


 Обладнання. Презентація, картки, конструктори, картки завданнями, малюнки, музичний супровід.

 

Хід уроку

I.                   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

М а те ма т и ку з б а г ну ти

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям

Коли десь помилишся -

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав,

Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

Сьогодні до нас на урок математики завітали гості. Це герої мультфільму «Барбоскіни». Вони приготували цікаві завдання і вправи. Отже зустрічайте…Дідусь, колишній моряк ,любить розповідати історії про подорожі.

II.                АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.     Перевірка домашнього завдання. Перевіряє дідусь

2.     - Скільки грошей було в господині сочатку?

А розв'яжіть мою задачку. Я купив 6 гачків по 4 гривні кожний. У мене ще залишилося 55 грн. Скільки грошей було спочатку?(79грн).Молодці!

 

3.     Гра «Допоможі Розі». Відгадайте наступну героїню мультика. Вона-найстарша дитина в сім'ї. Носить білу водолазку, рожеву кофту, синю стрічку на шиї, картату спідницю, білі колготки, блакитні гетри та блакитні кросівки, але іноді в серіалі з'являється у біло-червоній піжамі. У неї біляве волосся і блакитні очі, на голові постійно носить рожевий обідок і дві рожеві резинки. Роза вродилася в маму і теж мріє про кар'єру актриси і навіть ходила на проби, щоб знятися в рекламі. Часто влаштовує суперечки догляду за зовнішністю. Захоплюється модою. Вміє шити, танцювати, хоче бути неповторною. Дуже популярна в школі, але тільки через свою красу. Але її друзі (Макс, Кід, Алекс) єдине, що для неї важливіше краси, і на відміну від Лізи ніколи не зводить наклепи і часто має намір прийти на допомогу. У Рози є друг на ім'я Тім. У її промові при подразненні звучить фраза «Ну це взагалі!» і «Розмріявся!».

— Відшукайте числа і поставте потрібні знаки арифметичних дій: «:» або «∙».

4.     Математичний диктант з Лізою.

Вона мріє співати на сцені, як її улюблена співачка Жанна Кицька, але не вміє співати (не має музичного слуху), як і Роза. Ліза дуже відповідальна дівчинка, вона дуже хоробра, але сильно гаркавить, погано вимовляє літеру «р» (як Ліза заявила в серії «Сценічна Мова»). Однак, найбільший її недолік — любить ябедничати. Іноді вона егоїстична, груба і безпринципна і дуже часто не вміє дружити. Але в душі вона добра собачка.

• Перший множник — 2, другий — 9. Знайдіть добуток.

• Добуток чисел 3 і 6 збільшити на 27.

• Добуток чисел 2 і 9 зменшити на 11.

• Число 50 зменшити на добуток чисел 2 і 4.

• Число 3 помножити на суму чисел 1 і 8.

• Число 4 помножити на різницю чисел 81 і 72.

• Знайдіть суму різниці та добутку чисел 4 і 2.

Відповіді: 18; 45; 7; 42; 27; 36; 10.

5.     Фронтальне опитування

Робота з конструктором. Повторення геометричних фігур.

 

Розв'язування простих задач, складання обернених до них

• За 3 дні майстер виготовив 15 ваз. Скільки ваз виготовляв майстер за 1 день?

15 : 3 = 5 (в.)

— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.

3 ∙ 5 = 15 (в.); 15 : 5 = 3 (дні)

• У трьох дівчат 18 олівців, порівну в кожної. Скільки олівців у кожної дівчинки?

18 : 3 = 6 (ол.)

— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.

6 ∙ 3 = 18 (ол.); 18 : 6 = 3 (д.)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання таблиці множення числа 5 і ділення на 5; навчимося застосовувати знання таблиць на практиці; будемо складати і розв’язувати задачі.

Допомагає Алекс  — захоплюється наукою, часто проводить досліди і допомагає всім в навчанні. Мріє про нобелівську премію. Відмінник, але бувають труднощі з фізкультурою. Коронна фраза: «Ось інфузорія!» чи «Інфузорії в туфельках!».

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота за таблицями множення і ділення чисел на 5 (с. 24, завдання 148)

— Поясніть, як склали таблицю множення числа 5 і таблицю ділення числа 5.

— Розкажіть таблиці з пам’яті.

— Перевірте правильність рівності 5 ∙ 7 = 35.

2. Тренувальна вправа

— Розв’яжіть приклади з коментуванням, користуючись таблицями (с. 24).

3. Робота над задачею (с. 24, завдання 149)

Аналіз задачі, складання короткої умови.

— Чи можемо відразу дати відповідь на головне питання задачі? Чому?

— Що для цього треба дізнатися? Якою дією?

— Запишіть розв’язання задачі.

Сильніші учні складають вираз (25 + 5) : 5 = 6 (кг).

Усі решта розв’язують по діях (слабшим учням роздають картки- підказки).

Розв’язання

1) [  ] + [  ] = [  ]

2) [  ] : [  ] = [  ]

Відповідь: 6 кг моркви витратили.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.

Задачу розв'язуємо з татом

1. Робота над задачею (с. 24, завдання 150)

Аналіз задачі за короткою умовою. Самостійне розв’язування задачі.

Розв’язання

1) 4 ∙ 5 = 20 (грн) — коштує книжка

2) 20 + 4 = 24 (грн)

Відповідь: 24 гривні вартість зошита і книжки разом.

2. Знаходження частини числа (с. 25, завдання 152)

— Знайдіть чверть числа 24; п’яту частину числа 40.

— Якою дією знаходимо частину від числа?

3. Складання і розв'язування задачі за малюнком (с. 25, завдання 151)

1) 16 - 4 = 12 (л) — у відрі.

2) 29 - 15 = 14 — різниця чисел 29 і 15.

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 25, завдання 153)

Допомагає мама

— Складіть вираз до завдання. Перевірте розв’язання на практиці.

(13 - 3) : 2 = 5 (см)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ.

— Які таблиці множення, ділення повторили на уроці?

— Пригадайте таблицю множення на 5.

— Як не обчислюючи визначити, чи належать відповіді до пригаданої таблиці? (Відповідь має закінчуватися на 0 або на 5.)

— Які з чисел не будуть відповідями таблиці множення на 5?

10; 15; 23; 45; 25; 37; 40; 46; 30; 21; 20.

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 25, завдання 154; 155.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Міні-проєкт "Водойми"