Тема. Повторення таблиць множення і ділення чисел на 5. Використання таблиці для розв'язування задач і знаходження виразів. Складання і розв'язування задач робота з геометричним матеріалом.
Мета. Закріпити навички табличного множення і ділення на 5; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач, знаходження значень виразів; вдосконалювати вміння творчо працювати над умовою задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики.
Обладнання. Презентація, картки, конструктори, картки завданнями, малюнки, музичний супровід.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
М а те ма т и ку з б а г ну ти
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
Сьогодні до нас на урок математики завітали гості. Це герої мультфільму «Барбоскіни». Вони приготували цікаві завдання і вправи. Отже зустрічайте…Дідусь, колишній моряк ,любить розповідати історії про подорожі.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання. Перевіряє дідусь
2. - Скільки грошей було в господині сочатку?
А розв'яжіть мою задачку. Я купив 6 гачків по 4 гривні кожний. У мене ще залишилося 55 грн. Скільки грошей було спочатку?(79грн).Молодці!
3. Гра «Допоможі Розі». Відгадайте наступну героїню мультика. Вона-найстарша дитина в сім'ї. Носить білу водолазку, рожеву кофту, синю стрічку на шиї, картату спідницю, білі колготки, блакитні гетри та блакитні кросівки, але іноді в серіалі з'являється у біло-червоній піжамі. У неї біляве волосся і блакитні очі, на голові постійно носить рожевий обідок і дві рожеві резинки. Роза вродилася в маму і теж мріє про кар'єру актриси і навіть ходила на проби, щоб знятися в рекламі. Часто влаштовує суперечки догляду за зовнішністю. Захоплюється модою. Вміє шити, танцювати, хоче бути неповторною. Дуже популярна в школі, але тільки через свою красу. Але її друзі (Макс, Кід, Алекс) єдине, що для неї важливіше краси, і на відміну від Лізи ніколи не зводить наклепи і часто має намір прийти на допомогу. У Рози є друг на ім'я Тім. У її промові при подразненні звучить фраза «Ну це взагалі!» і «Розмріявся!».
— Відшукайте числа і поставте потрібні знаки арифметичних дій: «:» або «∙».
4. Математичний диктант з Лізою.
Вона мріє співати на сцені, як її улюблена співачка Жанна Кицька, але не вміє співати (не має музичного слуху), як і Роза. Ліза дуже відповідальна дівчинка, вона дуже хоробра, але сильно гаркавить, погано вимовляє літеру «р» (як Ліза заявила в серії «Сценічна Мова»). Однак, найбільший її недолік — любить ябедничати. Іноді вона егоїстична, груба і безпринципна і дуже часто не вміє дружити. Але в душі вона добра собачка.
• Перший множник — 2, другий — 9. Знайдіть добуток.
• Добуток чисел 3 і 6 збільшити на 27.
• Добуток чисел 2 і 9 зменшити на 11.
• Число 50 зменшити на добуток чисел 2 і 4.
• Число 3 помножити на суму чисел 1 і 8.
• Число 4 помножити на різницю чисел 81 і 72.
• Знайдіть суму різниці та добутку чисел 4 і 2.
Відповіді: 18; 45; 7; 42; 27; 36; 10.
5. Фронтальне опитування
Робота з конструктором. Повторення геометричних фігур.
Розв'язування простих задач, складання обернених до них
• За 3 дні майстер виготовив 15 ваз. Скільки ваз виготовляв майстер за 1 день?
15 : 3 = 5 (в.)
— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.
3 ∙ 5 = 15 (в.); 15 : 5 = 3 (дні)
• У трьох дівчат 18 олівців, порівну в кожної. Скільки олівців у кожної дівчинки?
18 : 3 = 6 (ол.)
— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.
6 ∙ 3 = 18 (ол.); 18 : 6 = 3 (д.)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання таблиці множення числа 5 і ділення на 5; навчимося застосовувати знання таблиць на практиці; будемо складати і розв’язувати задачі.
Допомагає Алекс — захоплюється наукою, часто проводить досліди і допомагає всім в навчанні. Мріє про нобелівську премію. Відмінник, але бувають труднощі з фізкультурою. Коронна фраза: «Ось інфузорія!» чи «Інфузорії в туфельках!».
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Робота за таблицями множення і ділення чисел на 5 (с. 24, завдання 148)
— Поясніть, як склали таблицю множення числа 5 і таблицю ділення числа 5.
— Розкажіть таблиці з пам’яті.
— Перевірте правильність рівності 5 ∙ 7 = 35.
2. Тренувальна вправа
— Розв’яжіть приклади з коментуванням, користуючись таблицями (с. 24).
3. Робота над задачею (с. 24, завдання 149)
Аналіз задачі, складання короткої умови.
— Чи можемо відразу дати відповідь на головне питання задачі? Чому?
— Що для цього треба дізнатися? Якою дією?
— Запишіть розв’язання задачі.
Сильніші учні складають вираз (25 + 5) : 5 = 6 (кг).
Усі решта розв’язують по діях (слабшим учням роздають картки- підказки).
Розв’язання
1) [ ] + [ ] = [ ]
2) [ ] : [ ] = [ ]
Відповідь: 6 кг моркви витратили.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.
Задачу розв'язуємо з татом
1. Робота над задачею (с. 24, завдання 150)
Аналіз задачі за короткою умовою. Самостійне розв’язування задачі.
Розв’язання
1) 4 ∙ 5 = 20 (грн) — коштує книжка
2) 20 + 4 = 24 (грн)
Відповідь: 24 гривні вартість зошита і книжки разом.
2. Знаходження частини числа (с. 25, завдання 152)
— Знайдіть чверть числа 24; п’яту частину числа 40.
— Якою дією знаходимо частину від числа?
3. Складання і розв'язування задачі за малюнком (с. 25, завдання 151)
1) 16 - 4 = 12 (л) — у відрі.
2) 29 - 15 = 14 — різниця чисел 29 і 15.
4. Завдання з логічним навантаженням (с. 25, завдання 153)
Допомагає мама
— Складіть вираз до завдання. Перевірте розв’язання на практиці.
(13 - 3) : 2 = 5 (см)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ.
— Які таблиці множення, ділення повторили на уроці?
— Пригадайте таблицю множення на 5.
— Як не обчислюючи визначити, чи належать відповіді до пригаданої таблиці? (Відповідь має закінчуватися на 0 або на 5.)
— Які з чисел не будуть відповідями таблиці множення на 5?
10; 15; 23; 45; 25; 37; 40; 46; 30; 21; 20.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 25, завдання 154; 155.
Комментариев нет:
Отправить комментарий