вторник, 28 декабря 2021 г.

Лічба в межах 199. Утворення чисел прилічуванням та за їх десятковим складом. Розв'язування задачі на сумісні дії І і ІІ ступеня. Розкладання чисел на розрядні доданки.

Тема.  Лічба в межах 199. Утворення чисел прилічуванням та за їх десятковим складом. Розв'язування задачі на сумісні дії І і ІІ ступеня. Розкладання чисел на розрядні доданки.

Мета. Ознайомити учнів з нумерацією чисел другої сотні, навчати читати і записувати трицифрові числа; формувати вміння розв'язувати задачі на сумісні дії, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати математичне мовлення, виховувати інтерес до математики.

Обладнання. Презентація, картки, конструктори, картки завданнями, малюнки, музичний супровід, кошик з овочами і фруктами.


                                          Хід уроку

І. Організаційний момент.

1 2 3 4 5- починаймо рахувати!

Які якості людини ми візьмемо з собою на урок?

(Перед учнями виставляють 2 торбинки: одна – жовта, друга – чорна. В жовту торбинку беремо позитивні, в чорну – негативні. Орієнтовні відповіді дітей. Позитивні: організованість, уважність, гарний настрій, кмітливість…Негативні: поганий настрій, неуважність, лінь…Після відповідей учнів чорну торбинку зав'язуємо і виносимо з класу)

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.     Перевірка дом. завдань. Задача

2.    

-         Яку ви отримали відповідь у задачі ?

-         На скільки менше осіб відпочивали в І парку ніж у ІІ?

3.     Гра «Капуста»

Мета: перевірка таблиці множення на 9. Хід гри. На листках зеленого кольору пишемо приклади множення. Робимо «капусту» (складаємо листки у великий комок ). У колі під музику учні передають капусту один одному. Якщо музика зупиняється і у кого опинилася капуста, той відриває листок і відповідає.

 

4.     Каліграфічна хвилинка.

-         Запишіть числа 7 десятку

-         Запишіть числа, які діляться на 9.

5.     Математичний диктант.

6.      

-         Метод «Сторітеллинг».

Вчитель розповідає історію, всі числа, які називає учитель, треба поділити на 3.

Щоб приготувати смачний овочевий салат для панянок і ліцеїстів нашого ліцею, 3 кухара нарізали : капусти 30 кг, моркви 21 кг, цибулі 9 кг, болгарського перцю 12 кг, огірків 27 кг, редису 24кг,

-         Всі відповіді тепер запишіть у порядку зростання і ви дізнаєтесь, хто сьогодні завітав до нас на урок.

Відповіді. 1, 6, 10, 7, 3, 4, 9, 8.

                   В А И   М І  Т  Н І    (Вітаміни)

Вітаміни, вітаміни

Груші, яблука і сливи

Вітамінів повний сад

Все поспіло для малят

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з нумерацією чисел другої сотні; будемо вчитися читати і писати трицифрові числа, розв’язувати задачі на сумісні дії. А допоможуть нам вітаміни А, В, С, Д.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.     Підготовча робота.

             Вітамін „А".

-         Мене ще називають „вітаміном краси", тому ще я дбаю про вашу шкіру та волосся. А ще я дуже необхідний для росту і розвитку вашого організму, я забезпечую нормальний зір. Якщо мене в їжі не вистачає, то ви хворієте і погано ростете, по­гіршується зір, розвивається хвороба „куряча сліпота", шкіра стає сухою, волосся випадає. Мене можна знайти в моркві (найбільше), помідорах, абрикосах, цибулі, печінці, молоці, яйцях та інших продуктах.

-А зараз я розкажу про десяткову систему лічби

— Люди домовилися користуватися десятковою системою лічби. Відрахуємо 10 паличок і зв’яжемо їх у пучок.

— Як називається ця одиниця для лічби? (Десяток)

Робота в парі

— Полічіть десятками: від 10 до 60; від 20 до 90; від 30 до 80; від 10 до 100.

Завдання 374 (с. 55)

Отже, 10 одиниць одного розряду утворюють одиницю наступного розряду. Десять одиниць утворили один десяток. Якщо ми візьмемо 10 десятків, то утворимо сотню.

2. Пояснення нового матеріалу

Завдання 375 (с. 55), аналіз за малюнком, вивчення нумерації

— За допомогою пучка — сотні можна утворювати нові числа, більші за 100. Візьмемо одну сотню паличок і одну паличку. Яке число утворилося? (101)

— Користуючись малюнками, назвіть числа від 100 до 110.

Завдання 376 (с. 55), відпрацьовування нумерації за малюнками

— Скільки паличок зображено на кожному малюнку?

Завдання 377 (с. 56), відпрацьовування нумерації за таблицею

— Прочитайте числа, записані в нумераційній таблиці.

— Скільки в числі 98 десятків? Як утворили число 101? Скільки в числі 121 сотень; десятків; одиниць?

Завдання 378 (с. 56), визначення попереднього і наступного числа

Висновок. Щоб отримати попереднє число, треба відняти одиницю; щоб отримати наступне число, треба додати одиницю.

Дякуємо вітаміну А за гарну роботу.

2.     Первинне закріплення (с. 56, завдання 379; 380). Запрошуємо

                Вітамін „В".

-         Я до вас завітав не сам, а з великою родиною (Вітаміни В1В2, В3, В6, В12 та інші). Ми всі дуже важливі для вашого здоров'я. Адже ми несемо відповідальність за вашу нервову систему, пам'ять, розумові здібності. Нас можна знайти в картоплі, крупах, квасолі, житньому хлібові, , бананах, молоці, яйцях та інших продуктах. Якщо нас не вистачає в їжі, то може виник­нути захворювання, яке називається „бері-бері". Хворій людині важко рухатися, вона відчуває слабкість у руках і ногах, ноги наче затиснуті кайданами.

 

Робота в парах

— Розмірковуйте так: додати до числа 1 означає назвати наступне число. Після числа 135 йде число 136. Отже, якщо до 135 додати 1, то вийде 136.

Якщо від числа відняти 1 означає назвати попереднє число. Число 140 передує числу 139. Отже, якщо від 140 відняти 1, то вийде 139.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

 Вітамін „С".

-         Мене ще називають аскорбіновою кислотою. Я сприяю росту клітин і тканин, підвищую стійкість організму до шкідливих впливів, підвищую природній імунітет. Якщо мене не вистачає в організмі, то це призводить до авітамінозу, розви­вається цинга, ясна кровоточать, розхитуються і випадають зуби; знижується апетит, зменшується працездатність. Мене ви може­те знайти найбільш у свіжих овочах, фруктах та ягодах.

 

1. Робота над задачею (с. 56, завдання 381)

Аналіз умови задачі.

— Що відомо? Що невідомо?

— Як дізнатися, скільки дерев посадили у парку?

— Як дізнатися, скільки дерев у кожному ряді?

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно; решта — за допомогою картки-підказки.

1) Скільки дерев посадили у парку?

[  ] – [  ] = [  ] (д.)

2) Скільки дерев у кожному ряді?

[  ] : [  ] = [  ] (д.)

— Зачитайте відповідь задачі.

Відповідь: 9 дерев у кожному ряді.

— Складіть вираз до задачі за схемою: ([  ] – [  ]) : [  ] = [  ] (д.)

2. Творча робота над задачею

— Складіть подібну задачу за виразом (66 - 18) : 6.

3.     Самостійна робота (с. 56, завдання 382)

 

Розв’язування прикладів — за варіантами.

4.     Завдання з логічним навантаженням (c. 57, завдання 383) Допоможе

       Вітамін „D".

-         Я також відіграю важливу роль у житті вашого організму. Я відповідаю за ріст і розвиток вашого скелету, за міцність м'язів та кісток. Діти, чи відомо вам, що я утворююсь у шкірі людини під дією сонячного світла? Тому вам потрібно більше перебувати на сонечку. Ще ви мене можете знайти в про­дуктах тваринного походження; риб'ячий жир, печінка, ікра риб та інші. Вживайте ці продукти і ваше здоров'я буде міцним.

 

Розв’язання

1) 10 + 8 + 6 = 24 (дм)

2) 2 + 2 = 4 (дм)

3) 24 - 4 = 20 (дм)

Відповідь: дошка вийшла завдовжки 20 дм.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

— З якими числами ознайомилися на уроці?

— Полічіть десятками від 100 до 190; одиницями від 109 до 129.

Гра «Попереднє та наступне числа»

Учитель показує картку з числом і одночасно промовляє: «Попереднє» чи «Наступне». Діти називають лише ті, які стоять попереду чи позаду числа на картці, яку тримає вчитель.

На уроці я:

дізнався…

зрозумів…

навчився…

найбільший мій успіх – це…

найбільші труднощі я відчув…

я не вмів, а тепер умію…

я змінив своє ставлення до…

на наступному уроці я хочу…

 

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 57, завдання 384; 385. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Міні-проєкт "Водойми"