вторник, 28 декабря 2021 г.

Із досвіду роботи. Вивчення математики в 3 класі

 Із досвіду роботи. Вивчення математики в 3 класі

(вчитель Савощенко Н.В.)

Вивчення математики в початковій школі займає чільне місце серед усього навчально-виховного процесу. І від того, як учні засвоять програмовий матеріал, вмітимуть виконувати дії над числами, знаходити значення числових і буквених виразів, розв'язувати рівняння і нерівності, різного виду задачі та виконувати інші завдання, передбачені програмою з даного предмета, залежатиме результативність їхнього подальшого навчання.


Дбаючи про високий рівень знань своїх школярів, кожен учитель намагається використовувати такі форми і методи навчання, які б викликали в дітей цікавість до даного матеріалу, бажання вчитися, домагатися успіху в опануванні основ наук. Цьому підпорядковане використання нестандартних форм проведення уроків. Та які б інноваційні технології ми не впроваджували в практику, добитися успіху можна лише зацікавивши учня на уроці, коли, розвиваючи свої здібності, він задовольняє пізнавальні потреби.

Уроки математики, організовані за інтерактивними технологіями, сприяють розвитку мислення учнів уміння вислухати товариша і зробити свої висновки, вчитися повадки думку іншого і вміти аргументувати думку свою. Тому, нас своїх уроках математики активно застосовую групову навчальну діяльність - модель організації навчання в малих групах, об'єднаних спільною навчальною метою.

Найчастіше парну і групову роботу я проводжу на етапі застосування набутих знань. Тому, клас поділяю на групи з різними навчальними можливостями, і кожна з цих груп потребує особливого, індивідуального підходу. Найважче працювати зі слабкими учнями, вони потребують дуже багато уваги на уроці, і ось постає питання, як організувати роботу з цими учнями. Щоб не залишати поза увагою інші групи дітей.

Усні обчислення є однією з ефективних форм організації колективної та індивідуальної роботи учнів на уроках математики. Вони розвивають у школярів уважність, спостережливість, ініціативу, викликають інтерес до роботи. За їх допомогою вчитель встановлює на уроці оперативний і ефективний зворотній зв'язок, який дозволяє своєчасно контролювати процес оволодіння учнями знаннями і вміннями .

Виконуючи усні вправи, учні початкових класів не тільки вдосконалюють обчислювальні навички, вони закріплюють теоретичний матеріал тренують увагу, пам'ять, підвищують мовну культуру. Діти з цікавістю ставляться до таких вправ, їх висока активність в цьому віці може бути реалізована через усні вправи, які вони сприймають із задоволенням.

Усний рахунок  .     Сторітелінг

Сторітеллінг - це спосіб передачі інформації через розповідання історій.

Наприклад:

Можна використовувати історії. Запропонуйте учням поміркувати над запитаннями: «Про що мріє Х?», «Навіщо існують дії множення і ділення?», «Якими предметами могли би бути трикутник, коло?». Або вчитель розповідає історію, всі числа, які називає учитель, треба поділити на 3.

(Щоб приготувати смачний овочевий салат для панянок і ліцеїстів нашого ліцею, 3 кухара нарізали : капусти 30 кг, моркви 21 кг, цибулі 9 кг, болгарського перцю 12 кг, огірків 27 кг, редису 24кг,

-         Всі відповіді тепер запишіть у порядку зростання і ви дізнаєтесь, хто сьогодні завітав до нас на урок…)

 Такі ігри-історії допомагають розрядити навчальну атмосферу, дати перепочити перед новою порцією інформації. Діти вчаться з думкою про те, що наука — ближча, ніж здається. Адже коло, наприклад, асоціюватиметься з тортом та історією, у якій воно фігурувало.

Математика в русі .  Здоров’я – це одна із найважливіших цінностей людського життя. Та все ж ми дуже часто нехтуємо фізичними вправами заради роботи, навчання чи відпочинку. Однак, вже давно доведено, що їх можна легко поєднувати! А тим паче, такий “синтез” науки та рухової активності можна практикувати з дітьми в школі, адже 3 уроки фізкультури на тиждень – це не так і багато для дітей.

   Цікаві рухові вправи з завданнями можна застосовувати під час проведення уроків математики.

Дослідження показали, що діти, які впродовж шкільного дня часто рухаються, краще засвоюють інформацію, а навчання для них стає легшим та приємнішим.

 

 Цікаві рухові вправи з завданнями можна застосовувати під час проведення уроків математики.

Дослідження показали, що діти, які впродовж шкільного дня часто рухаються, краще засвоюють інформацію, а навчання для них стає легшим та приємнішим.

Карусель. Цю технологію застосовують:

для збирання інформації з певної теми;

для інтенсивної Перевірки обсягу й глибини наявних знань;

 

Розставте стільці для учнів у два кола. Учні, які сидять у внутрішньо­му колі, розташовані спиною до центру, а ті, які сидять у зовнішньому обличчям до них. Таким чином, кожен сидить навпроти іншого.

Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники пересуваються на один стілець праворуч і опиняються перед новим партнером. Мета: пройти все коло, виконуючи поставлене завдання.

      Провідна роль математики полягає у розвитку логічного мислення, формуванні алгоритмічного мислення, вихованні навичок розумової праці (планування, пошук раціональних шляхів, критичність) . Формування в дітей уміння логічно мислити нерозривно пов'язане з розвитком у них правильної, точної, лаконічної математичної мови. Заняття математикою мають бути школою виховання характеру і почуттів. Навчання математики має формувати такі риси особистості, як працьовитість, охайність; сприяти розвитку волі, уваги, уяви учнів; стимулювати розвиток інтересу до математики; виробляти вміння вчитися і навички самостійної роботи. Вивчення математики має сприяти реалізації завдань виховання патріотизму, гуманності, чесності. Характерною рисою вихованості має стати готовність школяра долати труднощі, боротися зі злом.

Важливим завданням математики в початкових класах є розвиток пізнавальних здібностей у дітей. Необхідно розвинути у них уміння спостерігати й порівнювати, виділяти риси схожості та відмінності у порівнюваних об'єктах, виконувати такі мислительні операції, як аналіз, синтез, узагальнення, абстрагування, конкретизація.

    Готуючись до кожного уроку, думаю над тим, щоб був побудований методично вірно, намагаюся, щоб урок на урок не був схожий. На своїх уроках намагаюся стимулювати творчий пошук, використовую різні методи і форми роботи, прищеплюю учням навички самостійної роботи з книгами; розвиваю навички роботи в групі, вміння слухати товаришів та висвітлювати свою думку; привчаю до дослідження, пошуку, спостережливості.

 

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Міні-проєкт "Водойми"