понедельник, 16 июня 2025 г.

Практична робота № 11

 






У процесі виконання практичної роботи було розглянуто сучасний стан розвитку штучного інтелекту як в Україні, так і у світі. Було встановлено, що в Україні розвиток ШІ відбувається поступово, на базі освітніх установ, інноваційних компаній та державних стратегій. Прийняття Національної стратегії до 2030 року свідчить про системний підхід до інтеграції ШІ в ключові сфери: освіту, економіку, медицину, безпеку. У світовому контексті велике значення надається етичним принципам використання ШІ. Такі документи, як етична декларація ЮНЕСКО, AI Act у Європейському Союзі, а також стандарти ОЕСР і ISO/IEC, формують загальноприйняті правила відповідального застосування ШІ. Однією з провідних тенденцій сьогодення є розвиток генеративного ШІ, що дозволяє створювати тексти, зображення, відео та інші види контенту. Особливо важливим є використання ШІ в освітньому процесі, де він забезпечує персоналізоване навчання, автоматизовану перевірку знань, аналітику результатів і підтримку викладачів. Проведено практичний аналіз англомовного та україномовного текстів, згенерованих ШІ, за допомогою безкоштовних онлайн-сервісів. Результати вказують на типові ознаки машинного тексту — надмірну структурованість, відсутність емоційності, повторювані мовні конструкції та шаблонні переходи. Це дало змогу порівняти тексти за критеріями, описаними у теоретичному розділі. Додатково було випробувано сучасні сервіси візуалізації та генерації зображень, створено відео за допомогою MyHeritage, а також згенеровано презентацію у сервісі Gamma. Це продемонструвало широку функціональність ШІ-технологій у створенні інтерактивного та креативного освітнього контенту. З огляду на це, можна зробити висновок, що використання ШІ має великий потенціал у навчанні та дослідженнях, однак потребує уважного ставлення до етичних аспектів, точності даних і рівня цифрової грамотності користувачів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий